Dla
Dziecka z zaburzeniami rozwoju.
Dla
Dziecka w normie rozwojowej.
Dla
Dziecka które chce się rozwijać.
Dla
każdego.
Artur Papuziński
Kwalifikacje:
Pedagogika Specjalna, Oligofrenopedagogika, Pedagogika Resocjalizacyjna, certyfikat diagnosty
i terapeuty z Metody audio - psycho- lingwistycznej Tomatisa, Polski Język Migowy, Specjalista Terapii Ręki oraz Integracji Sensorycznej.
Warto także dopisać iż współpracujemy ze specjalistami z dużym doświadczeniem
i umiejętnościami. Takimi jak Neurologopeda, psychoterapeuta, Terapeuta zajmujący się arteterapią,
a także mediatorem rodzinnym, szkolnym i społecznym.
W każdej z dziedzin, pierwsze zajęcia traktowane są jako zajęcia diagnostyczno - konsultacyjne. Terapeuci starać się będą określic ilość sesji terapeutycznych, które w zależności od specjalizacji odbywać się będa raz, 2 lub 5 razy w tygodniu.
W pracy z osobami ze spektrum autyzmu stosujemy nowoczesne metody terapii, między innymi elementy Metody Krakowskiej Pani Prof Cieszyńskiej, a także inne takie jak SUN-RISE Kaufmanów
Terapie wspomagające rozwój mowy. Dla dzieci z trudnościami artykulacyjnymi, na wszystkich etapach rozwoju. W tym ćwiczenia oddechowe, regulacja tempa oddychania podczas mówienia. Wewnętrzny i zewnętrzny logopedyczny masaż twarzy. Dla pacjentów z trwałymi zaburzeniami mowy zajęcia w zakresie alternatywnych metod komunikowania się, w tym metod gestowych i graficznych, oraz mieszanych.
Zajęcia z
pacjentami mającymi problemy wynikające z zespołu nadpobudliwości psycho –
ruchowej,
z dziećmi mającymi trudności i fobie szkolne, z osobami dotkniętymi
depresjami
Terapie
związane z trudnościami
w nauce.
Zaburzenia typu dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia. Używamy nowoczesnych pomocy dydaktycznych i
terapeutycznych.
- terapia ręki
- terapia metodą ruchu rozwijającego
- programy M i Ch Knillów
- gimnastyka korekcyjna
Wspomagające
terapie ruchowe, ich zadaniem jest wspierać dzieci
z zaburzeniami mowy, uczyć
nawiązywania współpracy z innymi osobami, Rozwijać sprawność manualną i
ruchową. Prowadzić do prawidłowej koordynacji wzrokowo ruchowej, eliminować
napięcia mięśniowe
i emocjonalne. Zajęcia mają niwelować nieprawidłowości w
postawie ciała, wzmacniając układ kostno
– szkieletowy. Prowadzimy także zajęcia na basenie.
Zajęcia mogą odbywać się w grupach do 3 uczestników, pod warunkiem, że uczestnicy będą prezentowali podobny poziom rozwojowy.
Zajęcia mają charakter
interdyscyplinarny, który ma za zadanie poprawić koordynację poszczególnych
struktur mózgowych. Określone bruzdy
naszego mózgu w obu półkulach odpowiadają za funkcjonowanie wszystkich,
poszczególnych elementów organizmu.
Stymulacja ruchem, stymulacja słuchowa i dotykowa,
a nawet smakowa i
węchowa , aromosensoryka, poprawia funkcjonowanie mózgu a tym samym organizmu
człowieka.
Zajęcia mogą odbywać się w grupach do 3 uczestników, pod warunkiem, że uczestnicy będą prezentowali podobny poziom rozwojowy..
Metoda Tomatisa. Prof. Tomatis odkrył że za pośrednictwem zmysłu słuchu możemy stymulować poszczególne półkule mózgowe. To metoda naturalnej stymulacji neurosensorycznej. Poprawia zdolność uczenia się, koncentracji uwagi ale także pozwala na szerszy rozwój ruchowy i manualny. Mimo że to stymulacja za pośrednictwem kanału słuchowego to dzięki przewodnictwu kostnemu możemy terapii poddawać osoby z zaburzeniami słuchu.
Arteterapia
stanowi doskonałą formę uzupełniającą procesu edukacyjno-terapeutycznego. Może
pełnić funkcję kształcącą, szkoleniową, w działalności praktycznej i kompetencyjnej. Zajęcia artystyczne pełnia
także funkcję socjoterapeutyczną Może także eliminować stres szkolny. Działania prowadzone w arteterapii polegają
na wykorzystywaniu terapeutycznych właściwości sztuki w praktyce. Będziemy stosować plastykoterapię
z aromoplastyką,
teatroterapię
z elementami dramy, bajkoterapię.
Zajęcia mogą odbywać się w grupach do 5 uczestników.